perjantai 27. marraskuuta 2015

Young Designers

Niiiin rakastan näitä Helsingin tapahtumia!!! Tänään kävin kahdessa erittäin hienossa ja merkityksellisessä paikassa. Sporaseikkailureissu Arabialle oli ohjelmistossa. Minähän olen siis tottunut kulkemaan aina autolla, joko niin, että hovikuski toimittaa paikasta A paikkaan B tai sit menen omalla autolla ihan ite, iso kun jo olen, mutta nyt minun auto on ollut elokuusta asti Espoossa parkissa ja liikkumiset yksin olen tehnyt lähinnä apostolilla. Tänään siis ''seikkailtiin''....

Jouluinen tunnelma ja myyjäiskarkelot saapuivat Arabianrantaan. Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun ylioppilaat järjestävät tänäkin vuonna perinteiset joulumyyjäiset Mediakeskus Lumessa. Tapahtumassa on yli 200 myyjää jotka tarjoavat oivan tilaisuuden löytää persoonallisia tuotteita muotoilun, taiteen ja käsitöiden saralta. Lahjaksi vaikkapa pukinkonttiin. Niin huikeita töitä ja huikeaa oli myös näiden opiskelijoiden ulkoinen habitus, tytöt kirkkaanpunaisissa huulissaan ja pojat ajanhengen mukaisissa hipsteritukkalookeissaan... Ihan huippuja!! ;)
Voi kunpa jokaisessa kaupungissa järjestettäisiin näin hieno tapahtuma nuorille jotka pyrkivät aloillaan eteenpäin. Olin pakahtua ihastuksesta. Jotkut olivat toki hinnoitelleet itsensä hieman yläkanttiin, oltiin kuitenkin opiskelijoiden myyjäisissä... Mieleenpainuvimmat tuotteet olivat varmastikin soini ja putin tiskirätit joilla voi pyyhkiä mitä vain ja  pikkarit villillä pöheiköllä.... :)
Minun ainut hankinta TOKYOn joulumyyjäisistä oli iso kortti jossa on isosti Kissa-asennetta! Plääh Joulu...

Opiskelijoiden tapahtuma oli ihan huippu, mutta vielä merkityksellisempi itselle oli Mifukon joulumyyjäiset tunnelmallisessa Arabian Huvilassa. Mifuko merkki on saanut alkunsa vuonna 2009 kun Minna ja Mari pistivät aloille tämän hienon idean. Suomalaista suunnittelua ja Kenialaista kädenjälkeä. Work of hands and hearts. Tutustumisen arvoinen kohde ehdottomasti!!

Mifukon repertuaariin kuuluu koreja, koruja, pyyhkeitä, laukkuja, mattoja.... Ensimmäinen kuva vasemmalla ja siinä oleva raidallinen kori vasemmassa reunassa oli kova kilpailija kotiintuodulle... Pitää miettiä haetaanko se kotiin huomenna...
Jokainen kori saa tekijänsä ''leiman''. Minun korin on tehnyt Kithei. Olen kiitollinen!!
On se Upea! Ja mikä merkitys!
Superetu, kori vain 15€!!
Toinen löytö oli tämä Vivi-sormus. Vain viisi euroa, normaalisti 28...

Molemmat tapahtumat olivat aivan mahtavia, menkää muruset ihmeessä, avoinna sunnuntaihin asti.

-Kati





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti